- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 20 januari 2023

~ FREDAGSKÄNSLA ~

 

Nyss hemkommen från ännu en arbetsvecka. Dagen har tillbringats tillsammans med universitetet som leder en professionsutbildning jag deltar i. Känner mig dränerad, fast på ett bra sätt. Uttömd, men ändå helt påfylld. Häftig fredagskänsla som jag gärna vill stanna kvar i en stund . Mer  rajtan tajtan än så tänkte jag inte fylla min helg med.

 Apropå rajtan tajtan. Jag är för övrigt en helt ominglig människa. Social är jag, tycker om att umgås gör jag, men om uppdraget någon gång är att mingla bland okända, då har jag verkligen inga skills alls. 

Det här tänkte jag fylla min omingliga helg med:

  • Baka mer av brödet. Jag har lovat dottern en laddning och det är självklart prioriterat.
  • Omplantera en del av de sådder jag planterade .på årets första dag. Kål, chili och paprika behöver annan jord och mer näring nu.
  • Måla färdigt (förhoppningsvis) panelen i sängkammaren. Jag kommer att göra ett eget inlägg om hur vi byggde den, för er som kanske vill bli  inspirerade att bygga en egen spegelpanel.


Kom precis på att jag måste försöka hålla mitt nyårslöfte vid liv också. Finns det någon läsare som vill tipsa om vad det skulle kunna vara så får ni gärna kommentera. Själv fick jag en tanke om att låta bloggen bli lite mer av en personlig, men inte privat, betraktelse- och minnesbank med fler bilder på människor i den.  

De flesta bilder är valda för att ni läsare ska serveras skrollvänligt bildmaterial som ändå blir en minnesbank för oss som lever i det som visas.. Men, hur kul är egentligen en bild på en blombukett ? 


Kram

Sussie



1 kommentar:

Anonym sa...

Bild på en blombukett har ingen dött av😀 Du skriver intressant och mysigt och jag mår gott av att titta på dina fina bilder!