- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 18 januari 2023

~ 3 ONSDAGS-OJ ~


Från tiden det begav sig. När stallet på vår gård var ett café och det alltid fanns fikabröd hemma, vare sig det var onsdag eller fredag.

OJ! nr 1

Oj, som jag tycker om onsdagsfikat på jobbet! Alla arbetsplatser jag jobbat på tidigare, har haft lite extra trevligt fika på fredagar. Vi har istället infört onsdagsfika. Så himla trevligt med ett litet mittiveckanmys. På fredagar myser nog många lite extra ändå när de kommer hem. Begreppet fredagsmys har ju till och med fått ett eget namn och finns med i Svenska Akademiens ordlista. 

Den här bilden på sonen symboliserar både en känsla av att ha roligt och att tiden går fort. Älskar den här bilden! Tror inte att det finns nästan någon bild från den tiden där inte någonting på sonen är suddigt. En hand eller en fot. Full fart, alltid glad! Egenskaper som fortfarande sitter i.

OJ! nr 2

Oj, är det redan onsdag?! Känslan när jag upptäckte att det redan är torsdag imorgon. I min hjärna trodde jag hela förmiddagen idag att torsdag är i slutet av veckan. Dit är det långt kvar. Stämmer ju inte riktigt. Det går fort när man har roligt.


Den här bilden är visserligen ingen bild på en bil som inte är i diket eller en väg som är halkig och slirig, men det är en bild som jag tog en morgon alldeles nära mitt arbete. Tycker så mycket om den i all sin enkelhet.

OJ! nr 3

Jag har ganska lång resväg mellan hem och arbete. Slingrande småvägar och mycket vilt. Sällan mötande trafik och dålig täckning på vissa sträckor. Hamnar man i diket så känns det som det kan ta ett tag innan man får hjälp. I morse var det inte kul på vägen. Så slirigt, halkigt och moddigt. Det som brukar ta knappt en timme att köra tog 20 minuter längre i morse. Oj, så skönt att maken körde och att vi inte hamnade i diket.


Kram 

Sussie

Inga kommentarer: