- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 21 oktober 2020

I min lilla, lilla värld av blommor

Hej onsdag!

Den goda onsdagsmaten är uppäten, Kakelugnen sprakar fortfarande och jag sitter uppkrupen i tv-fåtöljen med datorn i knät. Det har gått i ett idag. Det känns vilsamt att samla ihop sig och låta tankarna samlas i ett blogginlägg.

Jag funderar på om jag skulle ta ledigt någon eller några dagar näst vecka. Jag har tid att ta ut men måste bara göra det.  Jag behöver vara hemma och skrota runt. Och så vill jag:

Städa hönshuset inför vintern
Måla golvlister i salen
Tapetsera salen

Och så det bästa av allt:
Fika med en människa som jag verkligen tycker om men som jag träffar alldeles för sällan.

Det är inte så viktigt att allt blir färdigt. Men jag vill påbörja så jag kan fortsätta när helgerna kommer. Jag har lärt mig att jag vilar bäst så. När jag får vara aktiv med något som gör att jag inte KAN arbeta med det jag annars får lön för. 
Igår kom höstens första snö. Trädgårdsbuketterna är snart ett minne blott. Jag lyckades i alla fall plocka in en sista ljuvlig sådan innan frosten nöp dem.  Nästa år ska jag fortsätta arbetet med att få till en blomsterträdgård med blommor som bara växer där för att kunna plockas till buketter. Längtar dit.










Kramar
Sussie

Inga kommentarer: