- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 25 oktober 2020

Nedräkn... nedmålningen har startat!

Hej i blåsten!

Lika mycket som jag tycker det är bökigt att ändra om till sommartid, lika mycket älskar jag när vi vrider tillbaka klockan till vintertid. Den där timmen tillgodo är verkligen en gåva när hösten kommer. 

Den här helgen har vi börjat måla ner i salen. Vi återställer så som det såg ut när vi flyttade in för snart 30 år sedan. Alla våra rum som har tapet ser ut så. Med vitt nedmålat från taklisten och en bit ner på väggen. Ett trick för att förvilla ögat när det är högt i tak. En synvilla för att sänka ner taket.

Jag är nästan säker på vilken tapet vi ska ha i salen nu. Många tankar och funderingar har det blivit men nu så.  Jag lovar att visa när den är på plats.




Snart är dessa väggspeglar ett minne blott.


Nedmålning påbörjad. Det ska målas 1-2 ggr till för att täcka ordentligt.



Vi sparar listerna och har märkt upp dem så att det blir lätt att ändra tillbaka om vi (läs jag) skulle ångra oss med tapeterna. Fast nu får jag kanske sluta vela fram och tillbaka, eller vad säger ni? Ni kan väl hålla en tumme för mig att jag ska bli nöjd. Det kommer ju att bli lite tråkig stämning annars där runt julbordet. Min målbild ni vet.

Kram

Sussie




Inga kommentarer: