- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 28 oktober 2020

Idag kommer de!

 Hej alla!

Jag har äntligen landat i tapetvalet och ser nu jättemycket fram emot att få sätta igång att tapetsera. Det var såklart beställningsvara, men idag kommer de. Jag vet vad morgondagen ska ägnas åt. Jag har nämligen tagit ledigt och kommer att toknjuta av dagen! Vad kan vara roligare än att tapetsera liksom...

Ni som känner mig eller har följt bloggen vet att jag är väldigt svag för blått och vitt. Adderar man sedan lite grått, beige och svart så har ni färgskalorna hemma hos oss. Jag tröttnar aldrig. När jag besöker loppisar och auktioner är det alltid de sakerna som ögat stannar på först. För några dagar sedan ramlade jag in på en loppis och fyndade med mig dessa lockurnor hem för 15 kr styck. De kommer att passa fint i salen. Eller någon annanstans i huset eftersom det är just samma färgtoner överallt. Ibland skulle jag önska att jag vore mer våghalsig och testade en helt ny färgpalett. Jag tycker ju att det är så snyggt hos alla andra. Tills den dagen kommer - om den kommer - kör jag med mina säkra kort.





Färdigmålning pågår. Jag tänker testa att lägga på ett vax över för att få fram en mer sliten look.

Jag är lite sugen på att beställa mässingsfat till krukorna. Drömmer om de här.

Nu ska jag ta hand om världens gosigaste vovve. Jag har tagit ledigt även denna eftermiddag och ser fram emot att mysa. Jag saknar ett djur i huset efter att vår fina kissemisse somnade in i somras. Skönt att vi kan låna dotterns vovve när längtan efter djurmys blir för stor.


Voff!

Sussie


2 kommentarer:

Therese sa...

Spännande med tapetvalet. Blåvitt kan aldrig bli fel.

Granne med Selma sa...

Precis så är det Therese :)