- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 1 november 2020

Ägnar du dig också åt SCS?

 Hej söndag!


Utan att veta om det har jag ägnat mig åt SCS under en ganska lång tid. Jag visste inte ens att det fanns ett namn på det jag gjorde och gör. SCS står för Self Care Sunday och handlar om att man sköter om sig själv lite extra just på söndagar. Kanske gör man den där hårinpackningen eller torrborstningen som aldrig annars blir av. Eller brynplockningen och fotbadet. Så är det för mig. Jag är inte så vidare duktig på att göra sånt där annars men på söndagar, ja då känner jag alltid att jag vill starta en ny kommande vecka på ett bra sätt och då fylls söndagarna med sånt där mys. Sängarna brukar bli nybäddade på söndagarna också. Ingenting går upp mot nyrena sängkläder!

Och faktiskt... tänker man efter så sätter vi ofta ordet söndag framför vardagssaker och vips blir det lite mer grundat och feel good över det hela. Söndagsmiddag... söndagspromenad... Visst får man vissa associationer?

Bild lånad från Pinterest. Himla snygg idé!


För någon timme sedan satte vi sista tapetvåden i salen. Det blev riktigt bra. Faktiskt så bra att de där listerna som tidigare satt på väggen och som jag tänkte spara för att sätta upp igen om jag skulle ångra mig - de har jag hittat ett nytt användningsområde för. Jag kommer med all säkerhet inte att ångra mig . 

Nu - ett nytt avsnitt av The Crown. Vi är nog hopplöst efter alla andra att se serien men nu går den för fullt på kvällarna. Väldigt välgjord och intressant serie tycker jag.

Kram
Sussie



Inga kommentarer: