- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 14 september 2023

TACKSAMHETSTORSDAG

 Idag fick jag möjligheten att svara ordentligt på frågan:

- Hur mår du?

En sådan fråga är inte alltid så enkel att svara på, inte om man ska svara någon som genuint undrar, inte bara ställer frågan i förbifarten.

Mitt svar innehöll bland annat detta:

- Jag har ett fantastiskt liv! Jag är omgiven av kärlek, omtanke och gemenskap. Jag känner stor, stor tacksamhet över mitt liv och stor vördnad inför att vårda det. 

Jag tror att en av de viktigaste sakerna här i livet faktiskt är, att kunna känna tacksamhet. För stora saker, men också för det lilla. Jag vet, det är en klyscha, men det är inte mindre sant för det.

Här kommer några små, små saker jag känner tacksamhet över just nu. En helt vanlig torsdag i september.

Tänk att det finns så fina äpplen som Discovery Rosette! Jag köpte en påse på en skördemarknad bara för att jag anade snyggheten när säljaren berättade om äpplet. 


Numera mäter jag inte mina bakade alster i antal bullar eller kakor eller tårtor eller bröd. Nej, jag kan unna mig att tänka: Idag är mitt mål att baka upp minst 15 ägg. Att ha många ägg hemma är verkligen en av livets små rikedomar. 


Tänk att de små skira bladen av körvel passar så bra mellan jordgubbsplantorna! De väver sig in och ger klorofylligt välbehag till max. Love it!

Känner också tacksamhet över alla er som hänger här inne med mig.
Kram
Sussie



1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ sant, det du skriver! Men att det ska ta så lång tid innan man verkligen kan LEVA i det!