- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 3 september 2023

ÄPPELSKYLTAR

 


Vi har så många äppelträd, en hel lund, men jag kommer aldrig ihåg namnen på sorterna.

Igår var det Äpplets Dag på Mårbacka och då passade jag på att ta med mig några äpplen för att få dem sortbestämda.

Det visade sig att några av dem var lite svåra att bestämma sort på. Några av namnen tycker jag mig dock känna igen från andra som sortbestämt dem, så då kör jag på rimlighetsprincipen. Då är det nog den.

Jag tänkte hänga skyltar i träden så jag kommer ihåg. Det är snett skrivet, men samtidigt tänker jag att det kan vara lite charmigt också. Det ska ju synas att det är hemmagjort. Färgen jag målat med heter Herrgårdsgrön. Den gillar jag jättemycket eftersom den smälter in i grönskan och inte tar över.


Idag vankas skördemarknad i Rottneros park tillsammans med bästa sällskapet och sen vidare på fika i ett gammalt kapell i Gettjärn som renoverats. Jag hoppas jag kommer hem både inspirerad och med något inhandlat.

Kram

Sussie

Inga kommentarer: