- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 17 september 2023

LURAD PÅ LOPPIS


Ge mig ett kök, en toalett och två meter att sova på och jag har precis vad jag behöver.

Nu råkar vi ha ett stort kök, men det är egentligen inte nödvändigt, även om det underlättar. Framförallt så är det en dröm att leta detaljer på loppis och auktioner till.

Lampan till exempel- dyr att köpa nyskick. Inköpt på en nätauktion för en liten summa och sedan bytte jag tyg själv till det jag ville ha. Det blev några timmars pill och en söndersprucken pekfinger, men för att aldrig ha sytt en lampskärm förut så gick det förvånansvärt smidigt.

Skålen vi har skorpor i är också ett loppisfynd.

Skafferiet ser ut som det alltid har stått där vilket inte stämmer alls. Det är nybyggt, som några av er säkert minns. Och i somras gjorde jag världens kap på en loppis som jag först åkte förbi, men sedan vände och körde tillbaka till.

På slingriga smala grusvägar letade jag mig fram och hamnade sedan på en liten, liten loppis. Ett sommarhus på landet där ägarinnan hade tömt boningshuset på ”sånt där skit som man inte använder och ingen vill ha nu för tiden”.

Och där stod de- burkarna som skulle passa som hand i handske hemma hos mig! 


Sex stora




Fem små. Extra kul med burken som det står Klarskinn på för mig som drivit gammaldags kafé med inriktning på kafferep.


Två hängande väggskålar med lock som passar perfekt på den lilla ytan mellan skafferi och fönster.


Vad jag gav? 150 kronor för hela rasket. Just där och då fick jag en stark känsla av att vi båda tyckte att vi lurade varandra på köpet. 
Just nu är solrosorna som vackrast också. En del sorter har blommat över men den här fina pryder köksbordet och piggar upp våra morgontrötta nunor. Jag är såld på solrosor!



Idag ska det målas med falu rödfärg och städas undan lite i trädgården. Det ser övervuxet ut överallt. Solen skiner och det är varmt ute. En perfekt trädgårdssöndag med andra ord.

Kram
Sussie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket otroligt fynd du gjorde!!! Jättefina👍😀

Anonym sa...

Jättefint och roligt att läsa!!