- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 15 augusti 2023

KOMBINATIONER


Jag vill inte påstå att jag är direkt säker på att sätta ihop olika perenner så att de framhäver varandra. Tvärtom, jag är nog en sån där person som antingen tänker för mycket på att det ska bli bra eller för lite och bara slänger ihop nåt. 

Nu har jag accepterat att det är så och flyttar gärna om växterna om jag upptäcker att det inte blev så bra i verkligheten som jag trodde det skulle bli när jag först kom på tanken.

Eftersom jag är en experimenterande trädgårdsperson tycker jag om processen att testa och prova.  När jag sår sommarblommor kan jag till exempel slänga med några frön av dill som jag sedan låter bilda dillkronor.

Dillkronor är jättefint att ha i blombuketter!

En annan vacker kombination är att blanda flox och bolltistel som i bilden ovan. Det är kontraster i form - den ena romantisk och mjuk i formerna, den andra tuff och hårdare i uttrycket. Kontraster som sedan binds ihop av samma nyans i färgen. Underbart om ni frågar mig!

Kram

Sussie

Inga kommentarer: