- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 28 maj 2023

MÅLNING AV KÖKET GÅR FRAMÅT



På bilderna ser köket ut att vara i en helt annan färg än vad det är i verkligheten. Bäst syns skillnaden mot det gråvita vi hade förut, om man tittar på panelen vid fönstret jämfört med fönsterfodret. Förut var allt i samma gråvita färg.


Den lilla sittplatsens dyna ska kläs om, det gamla tyget är borttaget. Just nu är det tur att den nya färgen blir så vacker. Annars skulle jag ha tappat både ork och lust för länge sedan. 
Det är 
s t ö k i g t  och o f ä r d i g t  
överallt i köket just nu. Finns det ens något annat rum i huset som det blir så jobbigt med när det inte riktigt fungerar optimalt?  Okej, toalett och badrum kanske är något värre.

Ser ni förresten traderafyndet i fönstret? Den lilla katten som sitter där och kikar. Älskar den. Älskar också priset jag gav för den. Originalpriset skulle jag aldrig ge för en prydnadssak. Jag gav långt under en tiondel av priset.


Bänkskivorna ska bytas ut. Det blir för dystert med det svarta nu. Knoppen som sitter där gör det bara för att det ska gå att dra ut en av lådorna. Vi har egentligen skålhandtag till alla lådor men färgen måste bli riktigt härdad först innan de sätts tillbaka.


Här pågår målning av lådfronter. Köksön är belamrad. Stök överallt.

Men det är värt det! Det är världsliga och roliga ”problem” som jag älskar.

Kram 
Sussie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg färg👍. Det blir jättebra . Byter du färg på tygerna också? Lhjw

Anonym sa...

Allt vi är alltid så snyggt och vackert vilsamt hos er! Tack för inspiration!