- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 30 maj 2023

3 TISDAGS-T




 Tillfredsställelse

Det är känslan just nu. Visst, maj månad är överhopad av uppgifter men det känns bra. Drömmar slår in även om man får vänta många år. Som byggandet av planket vid stallet till exempel. Det är påbörjat. Tillfredsställd var ordet.



Totalt blev det fem

Fem underbara ankungar blev det innan kläckaren stängdes av. Den sista ankungen kämpade tappert, men orkade inte trots hjälp på slutet. Liten, ömklig och alldeles underbar men svag. Den skulle inte ha klarat sig på naturlig väg heller. Naturen har en plan. Nu är den begravd vid stora dammen och vi har fullt upp med de andra fem. Overkligt söta.


Trodde jag väl aldrig

Inte i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle köpa hem en mörk grön färg vid namnet Herrgårdsgrön för att provmåla på den vita utemöbeln. Men, jag är så trött på vita utemöbler som bländar när man ska sitta ute och äta i solsken. Det är fint på bild med vita utemöbler, men i praktiken tycker jag inte alls att det är trevligt. Jagkommer på mig själv med att sitta och kisa hela tiden. Åldern tar ut sin rätt. Praktiskt och bekvämt börjar bli viktigt. Att allt bara ska vara vackert har passerat.

Bilden hittad på Pinterest. Om någon vet var den kommer ifrån så kommentera. Jag kommer inte vidare från bilden och kan därför inte härleda den.


Kram

Sussie




Inga kommentarer: