- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 7 maj 2023

KALKBEN OCH HÖNS-SPA

 Hej hej hej!

Dagarna flög iväg och plötsligt hade hela veckan gått utan fler inlägg fast det egentligen finns massor att skriva om. En uppdatering gällande kycklingarna till exempel. Det har fått flytta ut till de andra i hönsgården. Visserligen avskiljda i en egen liten bur och med värmelampa, men de ser de andra och blir sedda av dem. Lite inskolning behövs.

Apropå höns så har jag under några dagar behandlat vår halta höna Selma för kalkben. Hon har fått fot-spa varje dag där jag bland annat smörjt in benen med vaselin för att mjuka upp förhårdnaderna. Nu börjar benen se riktigt fina ut igen. Hon kan möta våren med välsmorda ben hon. Värre är det för en annan. Om man skulle sätta sig själv i fotbad ikväll kanske? Smörja och fila bort förhårdnader så att en annan också kan möta våren med välsmorda ben.

Nu dags för några timmar i utegymmet, dvs trädgården. I mitten av veckan ska det sluta vara frost på nätterna och jag planerar att stoppa ner potatisen i slänten då. Den behöver rensas några meter till för att få plats med alla knölarna. 

Jag tror jag återkommer med fler inlägg senare i eftermiddag. Det finns ett uppdämt behov av ord som vill ut.

Kram

Sussie





Inga kommentarer: