- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 9 maj 2023

3 TISDAGS-T

 Tjuvkik


Istället för ett handtag blir det ett gammalt låsbläck med nyckel på vårt nybyggda skafferi. Jag har letat och funderat länge, men ingenting har känts helt rätt. Det här känns dock finemang. 


Utsidan av skafferiet är grundmålat, insidan omålad till stor del. Just nu tycker jag att det känns mest rätt. Vi får se vad det blir i slutändan. Jag har en tendens att ändra mig in i det sista. Det måste kännas helt rätt.


Hyllplanen vilar på en fin list. Ingen som ser om man inte särskilt tittar efter det, men känslan… värt allt.


Testar färgnyans


För att vara en person som alltid valt vitt, grått, blått och beige i inredningen måste ju denna grågröna nyans vara rena rama dynamiten att måla om köket i. Just nu provmålar jag skafferiet och kommer garanterat behöva traska runt och titta på resultatet i olika ljus och i olika vinklar för att övertyga mig själv om att det blir bättre än det vi har nu. Ingenting är bestämt. Provmålning pågår.


Toast Skagen


Den godaste förrätten som finns! Vilken är din?

Kram
Sussie







1 kommentar:

Lena Hj. W sa...

Som sagt tidigare så är grågrönt en vilsam och klassiskt gammaldags färg, så heja dig👍. Ser att du har en toast slagen på bordet😋 inte mycket som slår den förrätten eller kvälksgottis kan det också bli❣