- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 2 maj 2023

3 TISDAGS-T

 Ta sticklingar


Vinbärsplatån är ett minne blott. Grävaren har grävt undan större delen av våra bärbuskar. Allra mest ont i odlingshjärtat gjorde det när svartvinbärsbuskarna rök. Svarta vinbär är så himmelskt goda. Jag insåg till slut att ogräskampen aldrig skulle vinnas av mig och nu vill jag börja om med bärbuskarna och vara noga från början.

Jag har tagit sticklingar från ena busken. Går det så går det. Det brukar gå bra när jag tar sticklingar från både rosor och buskar så jag f ö r v ä n t a r  mig ett bra resultat även nu. Tankens kraft och höga förväntningar… undrar om det gör någon skillnad. Man kan ju hoppas.


Tager vad man haver


Svartvinbärssticklingarna fick pampigaste krukan att bilda sticklingar i. Alla mina bättre lämpade krukor och byttor är upptagna av sådder och förodlingar. Jag tror dock att jag ska försöka hitta en bättre kruka. En som har hål i botten och som inte är en ytterkruka. Förutsättningarna är nog inte de bästa i den här.


Krukan är inte ens min. Den har glömts, påmints om och därefter övergetts av den som köpte den. 


Trampstig


Några gånger per dag går vi den lilla trampstigen från vårt hus ner till ankor och höns. Varje årstid, varje dag. Morgon och kväll. På lediga dagar några gånger till. Många gånger till eftersom köksträdgården också ligger vid trampstigens ena slut. 

Kram
Sussie


Inga kommentarer: