- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 1 april 2023

LITE PÅSKFIRANDE PÅ G


Morgonens första solstrålar kikar in.

Första april.
Nu väntar tussilago och krokus, värmande sol och näsor mot solen.
Idag fylls huset med nära, kära och vänner från land långt borta, men på något vis nära ändå.

För någon dag sedan lärde jag mig att göra en väldigt god vegetarisk lasagne och jag tänker att den kan få vara med på första påskbordet i år. Klassiska rätter kommer det också att bli förstås. Sånt där som bara måste finnas om ni frågar andra i familjen men inte mig. Det går bra med vad som helst. 

Det är det där man gör tillsammans innan maten står på bordet som är det roligaste och som kommer att ge  minnen från dagens måltid.

Får jag till lasagnen lika bra som förra gången lägger jag upp receptet här. Håll tummarna! 

Kram 
Sussie


Inga kommentarer: