- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 4 april 2023

3 TISDAGS-T

Trippeleffekt

Årets pelargon Moonlight Guido, våreld och påskliljor. Kombinationen sprakar och ger mig hopp om livet- känslor i hela kroppen. Vem har sagt att gult är fult på blommor? Inte jag…längre.


 Träningskräsen

Det är nog bara att nyktert konstatera att träning på gym inte är min grej just nu. Jag gjorde ju några tappra försök för ett par veckor men nu har det inte blivit av igen. Trädgårdsjobb  är mycket mer jag. Jag kan lätt få ihop stora mängder steg på en helg, lyfta massor av tunga vikter i form av jordsäckar och fylla många skottkärror med jord och förflytta långt. Samma rörelser på ett gym… neej, alltså näej!


Tappen

Jag har givit blod i många år men plötsligt kom jag på att det var jättelänge sedan jag fick en kallelse. Kollade upp och upptäckte att jag var avregistrerad. Kom på att jag gjorde så eftersom jag jobbar på annan ort än där jag bor och det är så sällan jag hade möjlighet att lämna blod eftersom jag aldrig är hemma dagtid. Nu har jag registrerat om mig på Claratappen ( som verkar ha bytt namn till Ge blod) i Karlstad. Perfekt läge och finns beläget där jag ofta är på möten. I samma hus till och med. Det bli perfekt att kunna slinka in när jag ändå är på plats.

Inga kommentarer: