- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 1 mars 2023

SNURRIG INSPIRATION TILL ALKOVEN

 Idag väntar en ny dag med spa-aktiviteter i Tällberg. Jag tänkte göra ett eget inlägg om resan ikväll eller imorgon.  Dagens inlägg handlar om något helt annat. 

I gästrummet finns en stor alkov med fönster och garderober. Alkoven är som ett eget litet rum och jag tänker inreda den som en kammare, det vill säga litet rum, krypin, i avskildhet.

En plats att dra sig tillbaka till om man är gäst i gästrummet. Tänk skön fåtölj, läslampa, böcker.

Just nu letar jag efter ett bokbord som går att snurra. Eller en hylla av något slag som vore fin att ställa böcker i. 


Ett sådant här bord sväljer massor av böcker och är bra att också kunna ställa ifrån sig kaffekoppen på. Men var får man ens tag i ett sånt här bord? Någon läsare som har ett och vill bli av med?



Man kanske kunde  prata snällt med en snickarkunnig make? 


Fast kanske man istället för ett snurrande bokbord kan tänka en liten fin hylla istället. Där det kunde ligga tidningar istället för decimetertjocka romaner. Jag menar, har man gäster vill man ju såklart umgås med dem också.

Det här väl egentligen ett blombord men det skulle också fungera för ändamålet.


Den här modellen är enkel och fin tycker jag. Om jag nu inte får tag i något snurrigt. Det ligger högst på önskelistan.

IKEA-varianten.
Det finns alltid en sådan.

Nu blir det snart hotellfrukost på Åkerblads. Om den är lika bra som middagen igår kommer jag att rulla ner i poolen. 

Kram 
Sussie



Inga kommentarer: