- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 14 februari 2023

~ 3 TISDAGS-T ~

 Tyg

Just nu letar jag tyg till gardiner i sängkammaren. Länge har vi haft rullgardiner i tyget Gripsholmsrutan men nu vill jag gärna ha randiga rullgardiner istället. Drömmen vore att hitta ett tyg i beige och mörkt blått. Jag tror det skulle bli fint. Surfar runt och hoppas hitta det där tyget som gör att jag slår till. Här är några fina:

Gysinge 


Nordisk textil



Broarne

Inte ett dugg randigt men jag gillar verkligen den här stilen.


Tillbaka till ordningen. Mer från Broarne. Randigt den här gången.



Broarne

Avslutningsvis ett par randiga tyger från 





 Favorit just nu är tyget från Gysinge men bredden oroar mig. Våra fönster är 117 cm breda från innerkarm  till innerkarm. Det skulle innebära två skarvar på varje gardin och mycket spill. Känns inte så lockande.

Tror nästan inte det är sant!
Dramatisk himmel! Utsikten från vår sal mot vår köksträdgård är nästan overklig. Det ser ut som om himlen är i lågor.




Tradera
Vann en katt häromdagen.  Ingen levande såklart utan en som garanterat kommer att sitta kvar i fönstret tills jag bestämmer annat. Ni anar inte vad jag spanat länge efter just en sådan. Sen plötsligt händer det. Älskar verkligen tradera. Lovar att visa mer när den flyttat in och satt sig till ro.


Kram
Sussie

2 kommentarer:

Lena Hjalmarsson Wahlberg sa...

Har du kollat på Klässbols väveri?

Lena Hjalmarsson Wahlberg sa...

Klässbols väveri