- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 27 januari 2023

~ KLEIN - KORN - ELLER - KUNG ~


 Vi som var med när det begav sig kommer säkert ihåg färgen kornblått som totalt dominerade färgkoden  i 80-talets klädmode. Stickade tröjor i mohair med axelvaddar i lysande kornblått och stora, vita plastörhängen framkikandes  bland permanentat hår och niveapåsmetade läppar. Pumps med tubsockor. Någon som lyckats förtränga?

Nu gör färgen comeback. Ialla fall snarlik kornblå men under namnet Kleinblå. Har också sett beteckningen kungsblå. Välj och vraka. Snygg och gåpåig är den, oavsett vad den kallas.

Som små blickfång funkar den fint även i mer naturfärgade miljöer tycker jag, Vad tycker du?


Vattenkannor kan man inte få för många av. Har jag för få slutar det med att jag står och vattnar blommorna med en urdrucken petflaska. Den här vattenkannan är en klassisk modell från Haws. Finns bland annat att köpa hos Impecta.

En knallblå filt i soffan kan ju vara hur fint som helst. Just den här kommer från Klippans yllefabrik.



Piffigt på gästtoaletten blir det med handdukar i klaraste blått. De här hittade jag på HM.




På hyllan i köket står våra glas och skålar från Bergdala. Det somrigaste som finns att servera jordgubbar och glass i. 

Nu väntar matlagning med de roligaste människor som finns och i helgen ska jag bara göra sånt som jag tycker är roligt. Vad det blir har jag inte bestämt, men jag tycker ingångskänslan i helgen blir som bäst om det inte behöver vara mer bestämt än så. Bara sånt som är roligt... Bara sånt som är roligt ...

Kram
Sussie

Inga kommentarer: