- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 26 januari 2023

~ FÖRVARINGSPEDANT ~

 Jag märker det så tydligt.

Jag gillar inte röra. Ändå skapar jag den. Ligger det papper i oordning, då är det med största sannolikhet jag som lagt dem så där. Hänger inte kläderna upphängda i garderoben, ja då kan man slå sig i backen på att det är jag som struntat i att hänga upp och istället lagt dem i en hög på hyllan. 

Jag är en pedantisk slarvmaja.

Papper i högar, tidningar i travar, kläder i tumult i garderoben. Då har förvaringspedanten i mig gått en match mot slarvmajan och förlorat.

Jag gillar ju när burkar står i givakt eller när kläderna hänger efter färg. Jag avsätter gärna både tid och pengar på att investera i enhetliga burkar för att få till ett lugn. För röra skapar olust i mig.


Ordningen. Färgerna. Stilen. Känslan. Älskar allt. Har tittat om på Fröken Frimans äventyr flera gånger. Tröttnar aldrig på interiörerna.

Just nu vill jag få ordning i vårt skafferi. Det är litet och ganska svårt att hålla ordning i. Skulle passa bättre som städskåp.


Hmm…

- Raymond! Jag har fått en idé!


Kram

Sussie 



Inga kommentarer: