- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 14 januari 2023

~ BARRFRI GRAN OCH GOMPROPP ~




Granen är utkastad och  julen likaså. I fönstren är det inte särskilt upplyftande. De stackars krukväxter som överlevt mörker och vinter hitintills, ser lika erbarmliga ut som den utkastade granen gjorde när barren dråsade av vid  utkastandet. Nu längtar jag efter att väcka Videung och se krokus kika upp.


Granar som garanterat inte barrar är de som jag vek av gamla böcker för över tio år sedan. Sådana granar kan stå framme året om tycker jag. De behöver ju inte dekoreras med stjärnor utan kan få vara precis som de är.

Imorgon tänkte jag baka glutenfritt bröd. Blir det bra delar jag med mig av receptet på bloggen. Jag hoppas verkligen det blir bra. Glutenfritt bröd som man köper färdigt är verkligen inte rock n´roll. Utbudet finns inte i färsk variant utan man får istället botanisera i frysdiskarna. Hur oinspirerat?
Jag tycker det är smaklöst och tråkigt. För att inte tala om konsistensen. Är det inte torrt som fnöske så sätter det sig som en propp i gommen och man får peta bort det med tungan eller till och med fingret ibland. Inget man äter om man vill visa att man har ett bra bordsskick med andra ord.

/Sussie









Inga kommentarer: