- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 31 januari 2023

~ 3 TISDAGS-T ~

 Tidningsartikel

Det är alltid lika förknippat med pulshöjning när man blivit intervjuad av media och sedan ska läsa hur de klippt ihop citat och hur det passar i sammanhanget. Särskilt när det är ett ämne som man brinner extra mycket för. Denna gång gällde det hur skolan jag leder arbetar kring signaler om kränkningar. 

På det stora hela är jag nöjd med artikeln även om man väl alltid önskar att man sagt si eller sagt så istället för att verkligen få fram hur viktigt vi tycker att ämnet är på skolan. Och så att personen på fotot varit yngre, stiligare och slätare i hyn. Bara att inse. Åldern tar ut sin rätt. Det blir så tydligt i vissa sammanhang.

Här hittar du artikeln.


Tid

Vi, nej maken, har köpt en slow cocker. Nu kommer han att spara massor av tid när han inte behöver ställa sig och laga mat när vi kommer hem. I stället har den lilla mojängen småputtrat fram goda grytor och annat gott som står klart när vi kommer hem. Och kanske, verkligen kanske, kommer även jag att laga mat nu också. Tjofsa ihop ingredienserna i apparaten ska väl inte vara så tråkigt. För det är verkligen det jag tycker matlagning är. Tråkigt. Utom till storhelger och bjudningar. Då kan jag engagera mig utan gräns. I övrigt skulle jag kunna gå runt på te och smörgås alla dagar i veckan om inte maken fanns. Han är verkligen svaret på alla mina frågor även om de är så banala som

- Vad blir det för mat idag?


Trettioen

Januari är slut och 31 dagar av 2023 har avverkats. Varje dag oooar jag över att ljuset kommer tillbaka och gläds över att det inte är mörkt så tidigt på eftermiddagarna längre. Det är ändå helt otroligt vad 31 dagar gör stor skillnad. Årets tuffaste månad för mig som inte gillar vinter och kyla är slut. Skönt sa Bill. Äntligen sa Bull.

Kram

Sussie


Inga kommentarer: