- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 27 december 2022

Dahliabeställning inför 2023

Aldrig mer en dahlia, lovade jag mig själv förra året. En massa arbete, sena i blomning, vulgära på något vis. Men. Sen. Hamnade. Ögonen. På. De. Här. Skönheterna.

Brandon James

Miss Brandy

Natal

Hs Kiss

Cornel Bronze

Ärligt talat vet jag inte om det var nyanserna  i de här brända, aprikosa tonerna som passar så bra ihop, som fick mig på fall, eller om det trots allt var för att jag ännu en gång bestämt mig för att  ge dahlior ytterligare en chans.
Kanske en blandning av båda.

Ju mer jag håller på med trädgård desto mer inser jag att det egentligen inte är själva plantorna eller fröerna som är den största anledningen till ett bra resultat. Det är jorden och läget. Utan bra jord och sol/skugga som växten föredrar blir det inget, hur noga man än försöker vara.

Med en så slumrande blogg som den här bloggen har blivit de senaste åren skulle jag knappast tro att någon enda person fortfarande läser den, men OM du kikade in här och faktiskt läste just det här inlägget så får du hemskt gärna skriva en kommentar.  Lite spännande att se om det går att få liv i bloggen igen. 

Kram Sussie



1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Så roligt om du är tillbaka! Välkommen. Och Gott nytt bloggår.
Kramar från Eva-Mari