- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 7 mars 2021

Vackra tankar, vackra ord

 Godkväll alla!

Veckan som varit har inneburit sportlov för makens del som arbetar som lärare. Jag jobbar visserligen också inom skolan, men har tyvärr inte längre kvar loven. Jag arbetade dock hemifrån i slutet av veckan. Det gör stor skillnad och känns nästan som att vara ledig. 

Vis av erfarenhet efter nästan 30 år av renovering och byggande har vi lärt oss att inte längre sätta slutdatum för alla våra projekt . Vi sätter startdatum istället. Startdatum för ombyggnad av stallet/kaféet till inomhuspool för i år satte vi till v. 9, dvs sportlovsveckan, och det höll. Raymond har jobbat på bra där ute. Takstolar till nya innertaket är på plats och jag nyper mig fortfarande i armen varje gång jag går ut för att inspektera - tänk att vi faktiskt gör det här! 

På instagram har jag lagt ut på stories för den som vill se mer av hur processen framskrider. Det kommer att komma inlägg här på bloggen också men idag ska ni få se någonting riktigt vackert istället. Takstolar och en stor grävd grop kan vi kika på en annan dag. 

Det vackra är en anteckningsbok med mårbackapelargoner på.


Mårbackapelargonen i krukan har vaknat till liv och ska få ny jord och friseras lite.


Ända sedan jag var liten har jag älskat papper och anteckningsböcker. Jag har inte alltid en tanke med vad jag ska ha allt till. Det räcker liksom bara med att titta på det om det är fint för att jag ska tycka att jag fått valuta på pengarna. Just den här anteckningsboken tänkte jag dock samla vackra tankar i. Citat eller dikter som betyder något för mig. Som en dagbok i form av vackra tankar just här och nu.


Jag köpte brevpapper i samma mönster också. Jag är ju i ärlighetens namn ingen brevskrivare av rang, men jag tänkte använda dem som fina kort till presenter istället. Sedan tidigare har jag handdukar och disktrasor i samma mönster. Såg att det också finns bakformar. Tänk, kaffe med nybakade bullar, en solvarm trapp och förmiddagssolen i ansiktet. Snart är vi där!

Allt det vackra är köpt av Marléne Sandblom Ek som bor tvärs över sjön , i Västra Ämtervik närmare bestämt. Hennes hemsida hittar ni här- Tänk att det finns så duktiga formgivare nästan nästgårds!

Kram Sussie

Inga kommentarer: