- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 28 februari 2021

Tapetfunderingar till gästrummet

 Hej alla!

Det var ett tag sedan barnen flyttade hemifrån. De bor båda på nära avstånd. Sonen, som bor längst bort tar det knappt en timme till med bil och dottern skulle man kunna cykla till. För ett år sedan bodde sonen på Bali och dottern i Uppsala. Jag tycker om att ha dem nära. 

Plötsligt står man där och har ett stort hus som på något märkligt sätt blev ännu större när barnen inte längre bor kvar hemma. Två rum för mycket. Och vi hade ett rum "för mycket" redan innan så nu gäller det at tänka till över ytorna.

Sonens rum har blivit ett hemmakontor, dotterns rum ska få bli gästrum och det tredje rummet beläget på nedre våningen ska få bli det som det står på innanfönstren - förmak. Det rummet processar jag fortfarande i huvudet. Har ingen klar bild över slutresultatet. Gästrummet däremot börjar sakta men säkert kännas färdigt i tanken. Jag tankar inspiration gällande tapeter och färger, gardiner och möblemang. Vi har så många möbler som står ute på stallets vind. Jag kan fynda hos mig själv. Bra va?!

Här kommer några snygga tapetpärlor att inspireras av. Tapet eller enfärgat.... Enfärgat eller tapet.... Att det ska vara så svårt!







Fler härliga tapeter hittar ni hos Tapetorama

För er som vill kika på hur dottern Emmas rum såg ut för några år sedan kommer här en länk.

Kram

Sussie

Inga kommentarer: