- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 7 februari 2021

Räck upp handen ni som gillar orange!

 Hej alla!

Helgen har varit fin. Hoppas den har varit det för er också. Jag har målat möbler och njutit av hundvaktande, vackert väder och fågelsång. Det känns som livet återvänder när småfåglarna börjar kvittra ute.

Undrar om det är uppväxten på 60-70-talet som gör att jag inte gillat orange under decennier. De senaste åren har det dock förändrats. Jag älskar mörkt orangea tagetes, går i spinn över den knallorangea liljan som växt i trädgården sedan den anlades på 20-talet  och tycker att orange i vårt gråvita kök är typ världens  finaste.




Nu ska jag fortsätta måla möbler till sonens gamla rum som blivit hemmakontor. Märkligt det där - det rum man sist håller på att fixa i är det man tycker bäst om för stunden. Nu är det roligast att greja där trots att jag borde måla sista listen i ett annat rum.

Kram

Sussie

Inga kommentarer: