- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 14 oktober 2020

Loppisfynd, julkänsla och cliffhanger

 Hej alla!


Jag har hittat tillbaka till loppisar igen. När vi gjorde iordning stallet för att bli kafé tillbringade jag mycket tid på både loppisar och auktioner. Sen har det varit en ganska lång period när jag inte varit ett dugg intresserad. Nu kan jag känna pirr igen när jag kliver in på en loppis. Jag har fortfarande kvar den där drömmen om att hitta en stor byst av Selma Lagerlöf som väntar på att bli köpt av moi. 

Ingen byst av Selma men väl en väldigt söt vas till biblioteket och en terrin som nästan var gratis blev förra veckans loppisfynd. Terrinen ska jag sätta hyacinter och mossa i till jul. Inte många veckor kvar nu.

Längtar lite, lite...










Onsdag igen hörrni! Dags att duka fint och plocka blommor från trädgården till en fin bukett. I måndags skrapade jag rutorna men konstigt nog tog det inte dahliorna. De står skyddat och än finns fina blommor att plocka. Till helgen åker nog knölarna upp men först.... på fredag åker vi till Rättvik för att köpa en... kika in på söndag får ni se. 

Kram Sussie

Inga kommentarer: