- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 11 oktober 2020

Kakelugnsfix och söndagsmiddag är livet!

 Hej alla!

Söndagslunk med söndagsstek på gång. Jag älskar söndagsmiddagar, speciellt när barnen med respektive ingår. Och när man verkligen gör det ordentligt: söndagsstek med potatis, grönsaker och gelé. Efterrätt är ett måste. Och kaffe på maten.

Äldre generationers trygghet som går i arv. Barnens farmor har lämnat ett fint sådant efter sig. Söndagsmiddagsmys med extra allt. Astrid, eller Fam som hon också kallades, brukade planera hela veckan för de där söndagsmiddagarna när barn och barnbarn skulle dyka upp. 

Biblioteksfixet börjar lida mot sitt slut. Det enda som är kvar nu är att få bort kajboet i kakelugnen. 

Raymond gör grovjobbet och springer upp och ner från taket, dammsuger bort kvistar och skitar ner sig. Jag beställer tidstypiska detaljer till kakelugnen som behöver bytas ut och kokar kaffe. Älskar´t!



Trotjänare

Så blev det färdiga resultatet på den större av de två bokskåpen i biblioteket.. Grunden är Billy från Ikea. 


När kakelugnen är rensad är det bara omklädning av stolarna kvar innan det är helt, helt klart. Längtar efter att ta tag i nästa rum som jag vill ha klart till julafton eftersom målbilden är att äta julmiddag där.



Dags att duka fint och äta söndagsmiddag med extra allt. Sen ska jag gräva ner en ros jag köpt för billig peng. Säkert för sent men jag lever på hoppet :)

Kram

Sussie



Inga kommentarer: