- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 29 december 2011

Tillbakablick på året som gått - del 2

Mars
Tanken var, att vi skulle börja renovera boendedelen i Stallet. Vi började storstilat men samtidigt började bokningar i kaféet att snurra igång och det blev ingen tid kvar till att renovera vidare. Vi bestämde oss för att vila lite från byggandet.





För en spottstyver hittade vi ett gammalt lås som vi monterade på stalldörren. Det fattades nämligen en nyckel till det. Men vad gör väl det när maken lever efter devisen "kan själv" ?






Jag fick möjlighet att kika in på ett nedlagt tryckeri - Rifinntryck - och känna historiens vingslag. En epok i Sunne var till ända.





April

Efter genomförd utbildning, kunde jag i april, även lägga diplomerad feng shui-konsult till mitt CV.




Påsken kom till Stavik. Och julen varade ända fram till den. I blomlådorna fick granriset vara kvar eftersom det fortfarande såg helt okej ut. Eller var det kanske för att jag inte hade tid/ork/lust att ta bort det...





Och med påsken så kom också Mia. Tillsammans anordnade vi påskpyssel i Stallet. Vilken mysig dag vi hade!









Trappen till Stallet fick ett räcke som Raymond fixade. Små detaljer som gör en helhet.






Nu, när julen precis tagit slut, längtar jag redan efter påsk! Vill pyssla och ordna kurs med Mia igen :-) Någon som vill komma?

Kram Sussie

Inga kommentarer: