- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 31 oktober 2023

PRYDNADSPUMPOR - ETT MYSIGT HÖSTPYNT

 I år odlade jag många prydnadspumpor. Det är definitivt något jag ska fortsätta att göra. Det är roligt att ösa på när man dekorerar. Jag har en hel skottkärra full och tänker ta frön från några fina sorter. Sen ska jag satsa på några riktigt stora pumpor nästa år också. Även de till dekoration. Jag är inte så jätteförtjust i smaken av pumpa. 


Det behövs inte så mycket för att det ska bli fint. Naturliga saker är det bästa. Blommor, prydnadspumpor, höstlöv. På utsidan av vårt gårdsplank, på den sidan som vetter ut vår lilla grusväg står utomhuspiedestalen som sonen snickrade åt mig i somras. Som ett litet utropstecken till alla som passerar.

- Hej, hallå! Kör sakta och försiktigt så du hinner se! Vi har djur här på gården som vi är rädda om ifall de av någon anledning skulle förvilla sig ut på grusvägen.



De första snöflingorna har fallit hos oss. Jag förlikar mig aldrig med det. Inser att det snart är november och att det så klart är helt naturligt att det kan komma snö, men det känns som att månaden oktober försvann ur medvetandet när livets skörhet knackade på. Jag kör oktober en månad till. Har precis klickat hem fler narcisser på rea.



Kram
Sussie

Inga kommentarer: