- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 9 april 2023

VAD MÅR DU BRA AV?

Vacker utsikt på väg till mitt arbete. 

 Jag vet så väl vad jag mår bra av. Ändå gör jag så ofta annorlunda.

Vad är det som gör att det blir så? Brist på karaktär, disciplin, vilja eller förmåga? Eller kanske förnöjsamhet över det som är som det är?

Påsken innebär möten, mat och mycket fika. Det blir mindre av träning, trädgård och ta i från tårna.

Helt rätt men ändå inte det som den fysiska kroppen mår bäst av. Psyket däremot mår prima.

Det är väl den välbekanta balansen som jag förmodligen behöver och efterfrågar.

Det här mår jag bra av:

  • Smörja in mig efter duschen - händer typ aldrig.
  • Använda tandtråd - händer ibland
  • Morgonpromenader innan frukost - händer typ bara på sommarsemestern
  • Sockerfritt fika - händer oftare än förut men inte alltid
  • Dricka mer vatten - händer i perioder. Att det ska vara så svårt!
  • Trädgårdsarbete- händer ofta
  • Lägga mig runt 22.00 - händer nästan alltid. Även på helgerna.
Vad säger ni? Hur ser era må bra- listor ut? Och gör ni det ni mår bra av eller inte?

Kram 
Sussie



1 kommentar:

Anonym sa...

Eftersom jag drabbades av utmattningsssyndrom har jag sorterat upp sånt som jag borde göra och det jag orkar göra. Vad som är viktigt just nu för mig. Omvärdera, justerar och formar om det som drev mig hit. Både människor och situationer. Det märkliga är att folk tycker inte att jag inte borde bli sjuk " du som alltid verkat så stark". Möjligt är att man faller hårdare då. I vilket fall så har jag inga måsten längre. Jag mår bra av just det, inga måsten, jag bestämmer 🥰. Självmedkänsla heter det🙏 // Lena Hj.W