- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 18 april 2023

3 TISDAGS-T

 Trädfällning



Det är så himla vemodigt att fälla träd. Allra helst när de börjar bli till åren och är förknippade med minnen från livet. I helgen fällde vi två stora björkar vid stallet eftersom de skuggade den del som kommer att byggas upp som ett soldäck framför glaspartiet. Den ena av björkarna stod så nära stallet att det annars garanterat skulle hamna en hel del löv i poolen när dörrarna står öppna.

Beslutet att fälla träden fattades för länge sedan, var väl genomtänkt, men ändå. Vemodigt var ordet.


Tröja

Morgnarna är kalla, eftermiddagarna varma. Varje år vid den här tiden är det svårt att klä sig och jag kände tydligt igår att vinterjackan nog får hängas undan nu. Det räcker med en varm tröja och en väst. Ljuvliga vår! Jag förlåter dig för att du lämnar mig i kval över att bestämma hur jag ska klä mig för att vara  bäst klädd och att jag pendlar mellan förfrysning och överhettning beroende på vilket tid på dygnet det är. 


Tänk

Tänk att jag hittills haft så mycket att skriva om som börjar på bokstaven T! Tisdagstemat känns roligt och än finns det saker att skriva om som börjar på T även om just denna rubrik och denna text nog får anses vara ett lågvattenmärke.


Kram

Sussie









Inga kommentarer: