- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 25 mars 2023

TIPS PÅ HUR DU MÅLAR PÅSKÄGG

 Idag är det våffeldagen och en hel del ägg kommer att gå åt. Om jag orkar så blåser jag ur äggen istället för att knäcka dem. Man kan ju måla så mycket på ägg så här inför påsk.

Varsågoda! Här får ni ett mastodontinlägg med bilder på hur andra målat sina ägg. Kanske får ni någon ny idé. Hoppas det. 















En av mina favoriter! Det här skulle till och med jag kunna klara av att få till.












För den som vill veta mer om världens dyraste påskägg finns roligt att läsa här.  Mina ägg är visserligen inga diamantägg, men dyra är de. Raymond brukar skoja och säga att om vi skulle slå ut kostnaden under året för varje ägg så skulle de säkert kosta 300 kr styck. Så blir det när hönsen tillåts följa sina naturliga instinkter och inte får tilläggsbelysning under årets mörka månader. Tur då att det finns lite prismån kvar till de ryska äggen.


Kram

Sussie

P.S Som vanligt hittar ni mer information om var alla bilder kommer ifrån ifall ni går in på Granne med Selmas Pinterest. Jag har gjort en mapp där som heter Påskägg D.S

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Sussie!
För så fina tips på påskägg, nu ska jag ta med dessa till akvarellmålningen på måndag!
Kram Kaisa