- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 2 mars 2023

BRA ATT VETA OM (MÅRBACKA)PELARGONER

 

Bläddrade igenom gamla kort och hittade det här på sonen som stolt poserade framför mina mårbackapelargoner i köksfönstret för snart 20 år sedan. Vi var lika stolta båda två vid det där tillfället. Jag över mina mårbackapelargoner och sonen över t-shirten han själv målat dit trycket på.

Stickling tagen av nyväckt Mårbacka vit.

Min kärlek till pelargoner är fortfarande stark. En garanterat livslång kärlek till blomman som tål det mesta utom för mycket daltande. Jag har överlag rätt god hand med pelargoner om jag får säga det själv. Förutom en sort som ständigt ger mig huvudbry och det är Dr Westerlunds. Jag vill så gärna, så gärna att den ska trivas hos mig. Så jag daltar och gullar och den dör och jag köper ny. Ett pålitligt kretslopp som jag alltid förlorar. Måste sluta dalta! Eller inse att doktorn faktiskt inte gillar att bo i Stavik.

Det har blivit några inlägg om pelargoner sedan jag började blogga 2007.

Det här inlägget är ett av de mest lästa inläggen av alla på bloggen:

Så tar du sticklingar av dina mårbackapelargoner 

Det här inlägget kanske också är kul att läsa om du gillar pelargoner lika mycket som jag:

Här kan du läsa om andra pelargonsorter jag gillar och om hur du  kan vara säker på att din Mårbackapelargon är äkta.


Vill du läsa fler inlägg om pelargoner skriver du bara ordet mårbackapelargon i bloggens sökruta längst upp till vänster på sidan.


Kram

Sussie





Inga kommentarer: