- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 26 februari 2023

BRÖSTPANEL DEL 3 - SÅ BLEV DET



Nya panelen i sängkammaren känns gedigen och ”rätt”. Äntligen tittar jag in i sängkammaren och tycker att den är fin på riktigt.

Det enda som fattas att göra därinne nu är att måla dörren in till min garderob. Den är vit men ska bli lika grå som panelen. Eller kanske fodren ska bli grå och behålla dörren vit?  Jag börjar med dörrfodren så får vi se vad magkänslan säger sen. 




Jag har inte bestämt mig än, om jag ska låta panelen vara ifred på långväggen eller om jag ska ställa ett litet fint avlastningsbord för att få blicken att stanna upp lite. 
Det är nåt med alltför enhetlig känsla som jag inte riktigt känner mig bekväm med när det bara är panel flera meter. Vi får se vad det blir. Jag har en lös tanke som skramlar på inne i hjärnkontoret.


Mellan fönstren är de tre speglarna som fick bestämma storlek och format på hela panelen. Powerwall var ordet.



Idag ska jag ta mig an städning av huset. Nästa vecka åker jag och dottern iväg på lite mys i tre dagar. Hon har sportlov och jag har tagit semester. Maken, som också har sportlov nästa vecka, ska ägna sig åt att fixa i poolhuset. Dörren till bastun och de måttbeställda fönstren ska äntligen på plats.

Kram

Sussie

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilja fantastiska ytor ni har i ert vackra hus! Du har verkligen en inbyggd estetiskt KÄNSLA för det vackra. Tack att vi får ta del och inspireras!