- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 2 januari 2023

Ta hand om julfrukten

 Hej

För att vara jag så sov jag kolossalt länge imorse. Klockan var strax efter åtta när jag slängde benen över sängkanten. Om man tänker att jag vanligtvis brukar gå upp runt halv sex, oavsett om jag är ledig eller inte så har ni kanske viss förståelse för att jag tycker att jag har sovit bort hela dagen. Typ.


På tal om sova och sovrum förresten så är vi i sluttampen på panelbyggandet där. Det kommer att bli så fint och jag är så glad över att vi bygger en riktig panel. 

Mitt arbete med panelen sätter igång först när det är dags att måla så fram tills dess får jag hitta på annat. Ta reda på julfrukten till exempel. Jag erkänner - jag vet redan när jag köper äpplena inför julen att de inte kommer att ätas upp bara så där. Apelsiner och clementiner äter vi massor av, men de röda Ingrid Marie….. nej de köps först och främst för pynt, doft och stämning.


Vi har äpplen i skålar, på fönsterbräden, ute hos småfåglarna, lite här och där. Tycker det är fint när det är många i en skål så att det nästan blir en pyramid.


Nu börjar skalen bli rynkiga och julen är väl typ slut så idag blir det operation ”Ta hand om julfrukten” som gäller för mig.

Torkade äppelringar och en äppelkaka kanske? Lagom mycket jobb för en semesterledig och väldigt utsövd människa.



Kram

Sussie

Inga kommentarer: