- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 30 december 2022

Stickad mössa i merinoull

 Hej!

Tänk att det skulle behövas en så stor spark i baken som att något hemstickat utsågs till Årets julklapp för att få mig att upptäcka stickning igen!

Jag växte upp med en mamma som hade garnaffär. MJ:s barnshop hette den. Du läste rätt. Barnshop och inte garnshop. I huvudsak var det en affär som sålde barnkläder, men det fanns en ansenlig mängd fina garner också. 

Ett av mina förflutna yrken är faktiskt stickerska. Jag stickade modeller till mamma som hon kunde skylta med och så stickade jag exklusiva mohairtröjor som exporterades till fashionabla boutiquer i USA. Tänka sig! 

Nu ska jag sticka mössor i merinoull som förhoppningsvis blir klara tills några i familjen åker på skidsemester. Jag varvar det med ett broderi som jag hittade i gömmorna när jag rotade bland julsakerna.  Lite ditt och lite datt. Det gillar jag.





Kram

Sussie



1 kommentar:

Lena Hjalmarsson Wahlberg sa...

MJ:s barnshop, den kommer jag ihåg! Då har du stickning "I blodet" också. Väldigt snygg mössa du stickat 😊