- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 16 augusti 2020

Vinbärssaft och helgbravader

 Hej alla fina!


Idag har vi fått mycket gjort även om det inte känns som vi gjort annat än slappat, fikat och myst. Det blir gärna så där när man kommer upp tidigt. 06.15 är ju ändå rätt tidigt att gå upp är man är ledig menar jag. Jag antar att det har med åldern att göra även om jag alltid har tyckt om att gå upp i ottan.

Saft har kokats, mattor har tvättats och fönstersmygarna i biblioteket har fått sig en välbehövlig uppfräschning och är nu så där fräscht ommålade som nästan gör att man hajar till när man kommer in i rummet.

Och så har vi bakat pizza tillsammans med barnen och deras respektive. Underbart gott! Jag som inte äter gluten gjorde mina bottnar av broccoli, ägg, pesto, vitlök och glutenfria havregryn. Vill ni ha recept så skriv gärna en kommentar. Eftersom jag precis återupptagit bloggen är det svårt att veta vad ni vill läsa. Jag ser dock på statistiken att ni är många som kikar in. Veckan som gått har det varit över 3000 visningar på bloggen vilket är helt fantastiskt. Så glad över det!

Min silställning är en riktig trotjänare från 70-talet. Duken är utbytt men ställningen... ja ni ser ju färgkombon på den. Tänk att vissa färger är så förknippade med vissa tidsepoker *haha*.




Det är inte bara silställningen som är gammal. Även kokboken har varit med ett tag. Lappad, lagad och oerhört älskad.



Sidan med saftreceptet är bucklig efter alla år som den fått utstå skvätt och söl. När det kommer till saftrecept är jag inte så äventyrlig av mig. Jag har gjort samma recept sedan jag fick boken. Då var jag 16 år och hade precis flyttat hemifrån. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.


Nu ska jag avsluta söndagen med att ta upp potatis i köksträdgården. Och simsalabim så var helglistan avklarad. 

Kram

Sussie

1 kommentar:

Ingrid G. sa...

Vill gärna ha receptet på pizzabotten ��