- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 31 augusti 2020

Hej då kaféet!

Hej alla!

Tusen tack alla ni som kikar in! Jag blir lika glad varje gång jag kikar på statistiken. Ni är rätt många som är tillbaka in och läser nu. Sååå glad för det.


Jag ska knåpa ihop ett inlägg snart med recept på pizzan jag åt där bottnen bakades av bland annat broccoli. Den var så god och försvann i ett vips utan att jag fotograferade den. På ett sätt är det bra. Då blir det en ny anledning att göra den igen.

Idag tänkte jag visa vad som händer i vårt stall som fram tills i början av sommaren ju var ett kafé. 





Kaféet är ett minne blott. Ett väldigt, väldigt trevligt sådant men var sak har sin tid. För ett år sedan kom Raymond nämligen med en helt oväntad idé:

- Ska vi bygga om det till ett poolhus?.

Jag tänkte inte mer än en sekund innan jag sa ja, men behövde ett år på mig innan vi satte igång bara för att i tanken vänja mig vid att jag inte längre ska driva kafé där. 

Faktiskt har jag gjort ett litet sorgearbete, men ibland måste man vara i sådant också. 
Nu känns det bara bra. Vi genomför det och det får ta den tid som behövs. Ni kommer att få vara med på hela resan. Det är mycket som ska göras innan inredning och annat kul får ta vid men förhoppningsvis gillar ni sådana här bilder också. Om inte annat blir det bra efter-bilder när det blir klart.

För den som vill kika lite mer på hur det såg ut när det var kafé hittar några inlägg här:

Kram
Sussie

Inga kommentarer: