- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 3 mars 2019

Hall-i, Hall-å


I förrgår satt jag ute en stund med näsan mot solen. Den värmde och jag blev lite, lite röd om kinderna. Idag snöar det. Massor! Jag hade tänkt plantera spenat ute i köksträdgården idag. Det kan jag ju visserligen göra även om det snöar, men plötsligt blev jag så där bekväm av mig. Skyller på att jag inte vill bli förkyld igen. Och att fröna kommer att klibba ihop sig i påsen och handen innan de nått jorden.





Vi eldar och myser inomhus istället. Vedkorgen behöver fyllas på. Ser ni vad det är? En sådan där korg som det brukar stå en stor flaska i. Köpt på loppis för säkert 10 år sedan. Raymond har gjort ett smidesfat med kulfötter som den står på. Det sparar en hel del bös och damm på golvet.

Ju äldre jag blir desto mer bekväm blir jag. Det ska vara lättstädat!


I hallfönstret har jag en växt som heter Mor och barn. Den trivs i högre krukor eftersom den hänger lite. Även om fotot blev mörkt så kan ni se formen. Den gör sig bra i en hög kruka!


På moderbladen växer små barnplantor ut. Så gulligt, eller hur? Vill man ha nya plantor är det bara att knipsa av mor och barn, peta ner i en kruka med fuktig jord och sätta en plastpåse med hål över. Efter någon vecka har det bildats rötter och plantan är igång.

Mor och barn är en törstig växt. Glömmer man att vattna den är det godnatt och hej då så därför får den stå i hallen så jag ser den varje dag. Jag har budat hem min växt från Tradera. Där kan man ju hitta typ nästan vad som helst.


Hoppas ni får en fin söndag.
Kram Sussie

Inga kommentarer: