- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 3 februari 2019

Söndag är vilodag och krämdag

Idag är det skön söndagslunk som gäller. Efter många år i full fart har jag den hårda vägen lärt mig att lyssna på kroppen och idag säger den: Ta det lugnt! Veckan som gått har nämligen varit minst sagt intensiv.


Måndagen innehöll möten och tågresa till Stockholm på kvällen. Trevligt, trevligt men hjärnan måste vara på topp. Hinner köpa med en ansiktsmask i Karlstad som jag planerar att hinna lägga när jag äntrar hotellet i huvudstaden senare på kvällen. Tisdag innehöll möten med andra skolkommuner i Skolverkets regi. Och så tågresa hem på kvällen, snabbt hem, packa om väskan och sova lite. Ansiktsmasken har ännu inte hunnit läggas. Jag tänker att jag tar den på onsdag kväll eftersom jag ska ligga borta även då.

Onsdag morgon, nytt ställe att checka in på för tre dagars utbildning. Utbildningen är SÅ bra och SÅ intensiv. Ansiktsmasken blir inte lagd men det är två nätter till på hotell så än finns det tid.


Torsdag och fredag svischar förbi. Vi studerar skoljuridik och jag får många nya, fräscha infallsvinklar på det jag jobbar med. Ansiktsmasken har jag glömt men minns den på fredagskväll när jag kommit hem och sitter trött och nedburrad i gosig filt framför tv:n. Fast nu lockar den inte... jösses så trött jag är efter en vecka på språng. Lördag är bättre. Då kan jag lägga den på dagtid, i dagsljus. Vad nu det ska spela för roll... så långt reflekterar jag inte. Lördagen kom och näej - ingen tid för ansiktsmask då heller!

Nu är söndagen här och jag ska faktiskt spendera någon timme med mig själv och ta hand om glåmig och vintertrött hud idag. Nu är det dags för ansiktsmasken. Och den nya ansiktskrämen jag också köpte i måndags. DEN har jag verkligen glömt bort! Det är roligt att vara på språng, träffa nya människor, utbyta jobberfarenheter och utbildningsångest tillsammans med andra i samma arbetslivsläge. Men när man får tillfälle att stanna upp och varva ner så gäller det att göra det fullt ut. Njuta av små saker av stor betydelse. En god fruktsallad med kokosgrädde, en bortglömd ansiktsmask, en lyxig ansiktskräm, en visit hos hönsen för att se att de är okej. Älsk på söndagar!


Gillar mina stolsdynor i matsalen. Hopplöst otrendigt, på gränsen till tantvarning men åååh säger jag bara!


Underlägg här
Kram Sussie

Inga kommentarer: