- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 1 november 2015

Försmak av julen


Tänk att man kan bli så glad av människor!
Sådana man känner och sådana man ännu inte hunnit lära känna.

Igår var det tredje året vi hade öppet i samband med julmarknaden på Mårbacka. För varje år hittar fler och fler gäster hit till oss i Stavik. Det är alltid lika pirrigt innan vi slår upp porten: Kommer det någon? Räcker kaffebrödet? Kom vi ihåg att sätta ut skylten...? Hittar de hit?

 
Välkända ansikten blandas med nya bekantskaper. Trogna gäster som besökt oss varje år och nya vänner som kommer för att de hört någon annan som varit hos oss och som uppskattat atmosfären.
 
Då njuter jag!
 
 


Idag skrotar jag runt med dammtrasan i högsta hugg. Det är något meditativt med att städa. Jag g i l l a r  att städa!
Och så gillar jag november! Tokgillar till och med.

Kram Sussie

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kaffet!!
Känslan som fyllde mig i ditt "stall" stannar kvar.
Hoppas du finner tid att ordna fler kafferep.
Då tar jag mid mig några tanter och njuter än en gång
av underbar miljö och ljuvligt kaffe med dopp.
Kram
Christina Sandberg