- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 8 november 2015

Fars Dag och änglaspel


Vi har tillbringat helgen i Uppsala. Hela familjen har varit samlad. Det var längesedan sist. Emma flyttade dit i september. Det har varit så mysigt att få strosa runt på Uppsalas gator tillsammans alla fyra i familjen. Kika in på universitet, besöka domkyrkan och sedan slå sig ner på ett mysigt fik när novemberregnet duggar utanför fönstret.
En fin Fars Dag med de bästa av bästa.
 
I Uppsala finns butiken Norrgavel. Det är något visst med den affären. Klassisk inredning utan en massa krusiduller. Jag kan gå där länge, länge och bara njuta. Såg en upphottad variant av det gamla änglaspelet som jag ångrar att jag inte köpte.
 
 
 
Ljusstaken heter Whirlabout och är tillverkad för hand i svart mdf, stål och mässing av S.O.O.P.  Den finns för ett, tre eller fyra julgransljus. Värmen från ljusen får det att snurra.
 
Undrar om man skulle testa att göra en egen variant tro... Annars får det väl bli en tur till Uppsala igen innan jul.
 
Kram Sussie
 
 


1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vad fint. Änglaspel minns jag från min barndom. Uppsala är en ganska så mysig stad. Bor ju nära.. Kraaam Pia