- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 7 juni 2015

~ Ogrässhot ~ Weeds shot ~



























Naturen är givmild. Och jag ska sluta klaga över ogräs i mina rabatter. Istället ska jag försöka göra det som jag många gånger tänkt men aldrig gjort:

Ta tillvara på ogräset!

Av kirskål, brännässla och svartvinbärsblad tillsammans med lite vatten och ett grönt äpple blev det en fräsch ogrässhot boostad med c-vitamin och antiinflammatoriska ämnen. Perfekt för mig som har två autoimmuna sjukdomar - Hennoch Schönleins Purpura och Hypotyreos.



Juni är här. Sommaren står på glänt och till den vill jag säga: Det är säkert att komma fram nu. Du behöver inte stå och fega i dörren. Efterlängtad är du och nu vill vi sluta frysa så KOM!!!

Kram Sussie

1 kommentar:

Hanna sa...

Ha en fin kväll
Hanna