- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 17 januari 2013

Veckans förändring

Torsdag innebär extra eftertanke här på bloggen. Tid att sätta strålkastaren på sig själv och fundera på om jag gjort någon förändring till det bättre, både för mig själv och för andra.

Jag äter fortfarande bra frukost och lägger mig tidigare på kvällarna. So far so good. Denna vecka ska jag fortsätta förändra mina egna vanor genom att äta mer regelbundet. Jag ska bara i undantagsfall hoppa över lunchen.

Jo, det är faktiskt så. Jag är slarvig med lunch. Jag äter om jag får tid.
Veckans förändring innebär en tankekullerbytta:

Jag ska prioritera lunchen!
Igår gick det bra, idag sådär och i måndags inte alls. Men förändringen börjar idag så jag tänker att det är ok.

Veckans medmänskliga förändring vill jag göra genom att be er titta på denna video. Och snälla, snälla... Gör det som uppmanas sist i filmen. Det kostar inte en krona, men med kunskap kommer man långt. Det är svårt att förändra om man inte vet.


 
Kram Sussie

Inga kommentarer: