- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


torsdag 2 augusti 2012

Svenska Skydd inspirerar mig

Ni som följt min blogg ett tag, vet att vi planerar för lantligt boende ute i Stallet. Tanken var att det skulle stått färdigt förra året.

Nu blev det inte så. Efter att ha fått färdigt kafédelen, tog orken slut. Det kändes övermäktigt att dra igång ett lika stort projekt igen.
I sommar har jag fått nya krafter. Nu har vi åter igen börjat planera för att göra i ordning Lilla Stavik. Inget stoppdatum är satt. Inte ens ett datum när vi börjar renoveringen. Men tanken har i allafall börjat gro igen. Det är gott nog.

Boendet kommer att ha en separat ingång och det var när jag googlade runt för att hitta vackra dörrar, som jag hamnade på Svenska Skydds hemsida.

Varje tidsepok har ju sin speciella arkitektur. Detta har Svenska Skydd tagit fasta på och gör därför säkerhetsdörrar, trapphusmålningar mm, som ser ut som om de alltid hört till huset. Om man t.ex. vill veta mer om Nyrenässans 1880 - 1915  kan man läsa massor om vad som gäller för den tidsepoken. Färgval, typ av golv, inredningsdetaljer mm. Kolla här på hemsidan så ser ni.. Är man intresserad av en annan epok kan man hitta det också.










Jag blir glad när jag hittar sådana hemsidor. Så mycket hjälp, inspiration och kunnande man får när man själv planerar att dra igång projekt. Nu ska jag själv kolla runt på de andra tidsepokerna som finns på hemsidan. 


Svenska Skydd har också en blogg där jag hittade mycket inspiration och många bilder på bland annat dörrar.


Kram Sussie



Inga kommentarer: