- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 6 maj 2012

Ska jag blogga eller inte?

Ibland undrar jag över det.

Ska jag göra ett inlägg med bara text, eller ska jag fortsätta lägga ut foton på KAOS?

För kaos är precis rätta ordet för hur det ser ut här hemma just nu.

Jag längtar efter att få lägga ut inspirerande bilder på en vacker, nystädad veranda, eller på ett kök där den hembakade kakan sprider väldoft så det känns genom fotot.

Och varför inte klämma till med ett inspirerande inlägg om den vackra, nya rosenrabatten jag planterade i höstas.

Men, näpp! Det går inte. För - så - ser - det - inte - ut - hos - oss. Det är nämligen rörigt överallt i huset. Och trädgården börjar precis vakna efter vintern så den ser mer nyvaken än prunkande ut.

Och det är i sådana där ögonblick jag undrar om jag ska blogga eller inte. Ska jag göra ännu ett inlägg om stora hål i väggen? Och visa ännu fler foton på röra, kaos, stök? Foton på avkapade elementrör, byggstegar och snickarbänkar... Eller ska jag helt enkelt ta en paus?

Ja, vad säger ni?

Är det bättre att det är glest mellan inläggen och vänta tills man har något inspirerande att visa? Eller är det bättre med fler inlägg även om en del bara blir svammel?



Dörrarna börjar i allafall bli färdiga.

Kram Sussie

24 kommentarer:

A House With A View sa...

Jag inspireras massor av din fina blogg och vill se allt, så forsätt precis som du gör!! Visa kaos och vägen till allt fint du åstadkommer:)

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Ann-Therese sa...

Jag tycker du absolut skall fortsätta skriva...oavsett om du tycker det är kaos eller svammel. Jag inspireras av dig och din blogg och kikar in här titt som tätt för att se om du skrivit något. :)

Anonym sa...

Efter kaos kommer det att bli underbart fint... fortsätt blogga, lika spännande varje gång att titta in till dig.

Kram Birgitta

Anonym sa...

Gillar dina kaos-inlägg också... :-) Det är så kul att se hur det ser ut innan det blir så där fint som ni får till det... Ja menar då ser man ju att det inte bara är hos en själv det bara ser ut som kaos när man ska göra något...

Anonym sa...

Jag tycker att du ska fortsätta som du gör. Jag tycker att du skriver så trevligt och dina bilder är härliga. Så fortsätt!!!
Inger L

Therese sa...

Jag inspireras av ett hål i väggen. Så fortsätt du. Man vill ju se hur det vackra växer fram.
Ha en bra vecka!
/Therese

cat sa...

Men hud, det är ju jätteinspirerande att se även kaoset. Det blir ju rena rama kaoset så fort man drar igång något. Det är himla kul att se både före, under och efter. Hoppas att vi lyckas övertyga sig om att fortsätta precis så just som du gör nu. Ha de gott, Kram, Catarina

Rummet för välbefinnande sa...

Sussie, jag tycker absolut att du ska lägga bort de där tankarna och funderingarna. Det är klart att du ska fortsätta blogga.... Du visar precis hur verkligheten är och det är precis som det ska vara.

När du känner att du behöver en liten paus kan du sätta dig i bilen och komma hit en stund. Så sätter vi oss i "målarateljén" och stänger dörren om oss. Tänder lite ljus, tar ett glas rött vin och pratar och skrattar och bara är. Sen ska du se att du åker hem och sätter fart med något nytt projekt - IGEN!!!!

Kraaaaaaam

Solstrimmor sa...

Neeej! Sluta inte... vi vill se! Både kaos och rosenrabatter:O)

Söndagskvällskram från Eva-Mari

Marieberg sa...

Dina inlägg är så trevliga! Jag hoppas verklogen att du fortsätter.

Anette sa...

Jag tycker svammel är bra...

www.livskraftcoaching.se sa...

Din blogg är en av dem mest inspirerande och tilltalande som finns! Du har en stil och enkelhet både i din inredning och ditt språk som är ett signum. Ser jättegärna fler täta inlägg om både kaos och inspiration. Det är ju så livet är. Tycker en blogg som visar verkligenheten är mycket mer givande. Stort tack för härlg inspiration på alla plan!!!:)
Kram Marie

www.livskraftcoaching.se sa...

Din blogg är en av de mest inspirerande som finns! Du har en stil och en enkelhet både i din inredning och ditt språk som är ett signum. Hoppas verkligen du fortsätter blogga och ser fram emot fler inlägg om både kaos och inspiration. Det är ju så livet är och det är mycket mer givande att se verkligenheten som den är. Tack för mycket inspirerande blogg!!
Kram Marie:)

Sommarfågel sa...

Hej Sussie! Om vi får se bilder på ditt kaos så är det lite lättare att leva med vårt eget kaos, för du visar ju också hur fantastiskt bra det kan bli om man arbetar sig igenom kaoset. Ger hopp till oss som har skapat röra på många fronter i hemmet och inte kommit lika långt i slutförandet. Fortsätt visa bilder precis som du gör, det inspirerar!

Tinas bo sa...

Du får absolut inte sluta blogga!! :)
Det är ju kul för oss att få följa med på vägen..:)

Livet själv består ju av mer eller mindre av kaos, så visa dina bilder du! :))

Kramar Tina

Anonym sa...

Det är i och ur kaos man kan se hela kedjan från idé till färdigt resultat! Att något faktiskt inte bara finns där utan hårt arbete dvs även en vardag.
Läser gärna vidare i en blogg som varierar och visar både kaos och annat :)

Jessica sa...

Fortsätt!

Marit sa...

Selvsagt må du blogge! Elsker bloggen din, og syns det er kjempemorro å følge denne prosessen!:)

Klem Marit

Agnes och Vendela sa...

Fortsätt blogga!!

Kram Agneta

EvaB sa...

Dina inlägg är aldrig svammel! Jag beundrar er för er energi.
Lycka till med allt o hoppas du vill fortsätta dela med dig.
Kram Eva

EvaB sa...

Dina inlägg är aldrig svammel! Jag beundrar er för er energi.
Lycka till med allt o hoppas du vill fortsätta dela med dig.
Kram Eva

Anonym sa...

Lägg omedelbart bort de där dumma tankarna om att sluta blogga - jag älskar att läsa din blogg och inte tycker jag att du visar upp något kaos, allt är relativt vet du! Här hos mig har vi hållit på med vårt kök i snart ett års tid och jag kan inte fatta var all tid tagit vägen nu när jag ser tillbaka. Det enda jag kan konstatera att det är "livet" som kommit ivägen och att det är sunt att man faktiskt har ett liv. Du är en av mina stora inspirationskällor och jag skulle gråta om du slutade blogga så gör inte det. Fortsätt med ditt kaos eller inte, mig spelar det ingen roll för jag blir hur som helst positivt berörd av dina inlägg. Hälsn. fr Kicki i Ö-vik

Anonym sa...

Längtar alltid efter dina blogginlägg!

Att du visar steg för steg hur arbetet fortskrider inklusive kaosbilder gör det hela så mycket intressantare än att bara få se ett färdigt resultat. Slutresultatet blir alltid fantastiskt fint hos er! Att vi får se skräp o kaos gör att vi andra med vårat eget kaos förstår att alla har bök o stök innan det blir fint. Lycka till med renoveringen o hoppas att du låter oss få fortsätta följa med på resan!

Gokramar Veronica

Anonym sa...

Bästa söta Susanne!!
Klart att du ska fortsätta blogga och berätta för oss andra om alla spikar, väggar, planer, pynt, detaljbeskrivningar, färgnummerkoder, kloka erfarenheter, vidvinkelbilder på stök och bök, finlir, hjärntänk och hjärtetänk...Allt detta som är GRANNE MED SELMA...Det riktiga livet och alla strapatser att orka genomdriva ett sånt härligt, inspirerande, och med all RESPEKT till er, projekt som er gård är!!!
Och alla andra sido-projekt som du föder Susanne! Go girl!!
Största kramen,
Zazza Susanne