- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 26 juni 2009

Ernst...



Jag säger som jag alltid har sagt - Ernst är bäst!

Och jag medger att jag är lite "nördig" när det gäller honom. Medan Simon och Thomas småsurar och käbblar med varandra, så att fokus tas från det programmet ska handla om, nämligen inredning, så myser Ernst och hittar det positiva i allt han gör.
Jag säger som Baloo: Du har style, grabben!

Av något som såg ut ut så här...
... trollade han fram det här:

Och ljusstaken han tillverkade...

... finns det beskrivning på här.

Och är du Ernstnörd som jag, kanske du vill läsa ännu mer om honom? Här finns massor av Ernstgodis...

Allas vår Råland är ju som bekant en tupp i en klass för sig. Inatt började han gala när vi skulle gå och lägga oss. Klockan 00.30 drog han igång. Han är som ungarna - vänder på dygnet när han är ledig! Fast han har ännu inte berättat vad han jobbar med... ska ta ett snack med honom idag!

Kram Sussie

6 kommentarer:

Lena sa...

Godmorgon!

Jag gillade hans uttryck igår när han sa att det var en lycka som kändes ända in i magepipen!!! Han är bara för go!! Ha en bra dag!! // Anna ♥

caroline sa...

Ja Ernst är mysig på ett sätt som bara han kan vara

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !!
Visst gillar vi Ernst, han är kanon !! Tänk vad han kan mycket den killen..när jag köpte min lilla hund så retade jag familjen och sa att jag skulle döpa honom till Ernst !! Men det fick bli Nisse för husfridens skull ;)
Jag har också skrivit om Ernst hos mig idag...
Ha det gott
Kraam Anette

Therese Sagstedt sa...

Gud va fint han gjorde Ernst, det är härligt med så possitiva människor som Ernst man blir verkligen inspirerad och glad. De lämnar ett härligt och långvarit intryck. Hoppas att du får en lång och härlig dag i solen nu ska jag ta och klippa min gräsmatta. Kram Therese

Lauras gård sa...

Måste tala om att jag jobbade i hop med Ernst på Ikea i Örebro för ett antal år sedan. Han var toppen, men aldeles för snäll som chef som han var på restaruangen innan han började med inredning på Ikea och sedan på TV. Jag och alla andra kollegor gillade honom skarpt, han var så positiv och sprudlande. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med, Ernst är bäst!!

Jag gillar hans livsnjutaranda, liksom Leila L, att ta tillvara det vi har, se allt vackert vi har mitt framför oss. Livsglädje.

Sen att han har smak, stil, kan inreda och dessutom laga mat gör hans program toppen!

Vilka vackra gräskronor du gör, jätteläckra! Mari.