- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 22 september 2008

Smällar man får ta!

Ni vet den där kryssningen som vi "råkade" hamna på?

Dottern samlade på autografer vid detta tillfälle och skulle stanna hemma med mormor.

- Mamma! Kan inte du be Ernst om en autograf när du ser honom?
- Jag kan väl försöka!

Efter att Ernst hade hållit sitt föredrag på båten så gick han och satte sig bredvid den här mannen och den här kvinnan som också skulle föreläsa.

Gud, va pinsamt att gå fram! Men jag hade ju lovat... Vad göööör man inte för sina barn?!

- Öh... ursäkta!
-Ja
- Jo... det är så att jag har en dotter... *host* och hon skulle gärna vilja ha... *host* en autograf av dig...

PRECIS I DETTA ÖGONBLICK gör antikmannen följande till fengshuikvinnan:
  1. Vänder huvudet mot henne
  2. Höjer ögonbrynen
  3. Sänker ögonbrynen
  4. Höjer ögonbrynen
  5. Sänker ögonbrynen
  6. Vänder ansiktet mot mig
  7. Nickar två gånger samtidigt som han
  8. Ler mot mig med ett uttryck som förmedlar

"Ta den om Rödluvan och vargen också"

Jag blir så ställd, samtidigt som jag måste förklara mig lite, så jag fyller i med:

- Jo... för hon tycker du är så... *host* bra!

Då gör antikmannen följande:

  1. Vänder sig mot fengshuikvinnan
  2. Vänder sig mot mig
  3. Ler
  4. och HIMLAR MED ÖGONEN!

Smällar man får ta!

Hittade ett roligt test på nätet: Hur mycket Ernst är du?

Kram Sussie

11 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Det där lät väldigt oförskämt!
Vilka snobbar! Fick du autografen?
Fy vad irriterande!

MiaMaria sa...

Hej!

Det där låter ju lite....det var inte mamma som ville ha autograf nu då, eller...fniss...jag förtår precis hur de tänkte...man vad gör väl det ni fick ju en härlig pratstund och en autograf......det var ju toppen!

Ha´en bra dag!
MiaMaria

♥ Pia... sa...

Oj då vilken oförsämdhet......Vad du varit med på mycket då..hade missat att du varit med ernst på kryssning..vilken kul grej..där mös ni väl gött va:)..fick ni höra många roliga & bra knep då kanske..... haha jo nu gjorde jag testen oxå..blev lite nyfiken förstås..hihi .lite ernst var det väl i mej ..haha.. men som sagt FICK du nån autograf då?.. sen så såg jag även nåt merr spännande som du varit med på..höll på och missa det med..kommer te helgen då alltså..vad kul..den ska jag INTE missa att köpa .... ha de..kram ..PIA

sabina sa...

Hi hi! Jag vet precis hur du kände dig just då!

Milla sa...

Hihi - kroppsspråk säger väl allt i en sådan stund. Det är ju trots allt allmänt känt vem som är Ernst stora beundrarmålgrupp och det är ju främst inte smådöttrar precis .... Förresten var väl antikmannen säker avis!
Hälsningar, Milla Flower Power

Anneli sa...

Hihi! Ja, ibland blir allt bara helt knasigt... men du fick väl en autograf???

KRAM Anneli

Skatan sa...

Guuuud, jag blir generad av att läsa... :)

Vad gör man inte för de små?

Kram,

A.

Designe sa...

Hahaha....gu va kul! Tänk att när man ska förklara sig så gör man bara allt ännu värre :)..skulle ha kunna hänt mig med! Nu ska jag se hur mycket Ernst jag är! :)

Norrbacken sa...

Hej!
Jobbig situation.
Men du kommer kanske inte träffa dem igen och dem är nog vana. Tror du inte?

Kram

Elzie sa...

Mycket får man stå ut med för sina barns önskningar *s*. Men jag tycker också det var oerhört oproffsigt gjort av "inredaren".
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Viveka i Bläckhornet sa...

Säg vad man inte gör för sina barn...

Kram Viveka